Handbok för fungerande samarbete i informationshantering inom socialvården : Välfärdsområden och tjänsteproducenter som samarbetspartner : v. 1.0
Kosonen, Nea; Lehto, Jussi; Nissilä, Jaana; Sandström, Ida-Lotta; Suhonen, Marko (2024-03-12)
Kosonen, Nea
Lehto, Jussi
Nissilä, Jaana
Sandström, Ida-Lotta
Suhonen, Marko
Institutet för hälsa och välfärd THL = Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
12.03.2024
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024041819124
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024041819124
Julkaisun muut kieliversiot:
SuomeksiTiivistelmä
Syftet med denna handbok är att med tanke på informationshanteringen fästa uppmärksamhet vid samarbetet mellan välfärdsområdena och de organisationer som producerar tjänster för dem. Hur och i vilka frågor borde välfärdsområdena ge instruktioner till tjänsteproducenterna? Hur kan Kanta-tjänsterna utnyttjas i samarbetet?
Handboken är särskilt avsedd för ledare och utvecklare inom socialvården och informationshantering, som planerar en enhetlig informationshantering och dokumentation i välfärdsområdet. Det lönar sig också för tjänsteproducenterna att ta i bruk handboken, eftersom man också självständigt kan förbereda sig för samarbetet i informationshantering.
Handboken består av fyra uppgifter:
1. Identifiera samarbetspartnernas skyldigheter
2. Ge instruktioner för ibruktagande av Kanta-tjänsterna
3. Ge instruktioner för enhetliga verksamhetssätt
4. Kom överens om praxis för anteckning av klientuppgifter
Elektronisk version av publikationen (på finska):
https://yhteistyotilat.fi/wiki08/display/JULSKKL
Handboken är särskilt avsedd för ledare och utvecklare inom socialvården och informationshantering, som planerar en enhetlig informationshantering och dokumentation i välfärdsområdet. Det lönar sig också för tjänsteproducenterna att ta i bruk handboken, eftersom man också självständigt kan förbereda sig för samarbetet i informationshantering.
Handboken består av fyra uppgifter:
1. Identifiera samarbetspartnernas skyldigheter
2. Ge instruktioner för ibruktagande av Kanta-tjänsterna
3. Ge instruktioner för enhetliga verksamhetssätt
4. Kom överens om praxis för anteckning av klientuppgifter
Elektronisk version av publikationen (på finska):
https://yhteistyotilat.fi/wiki08/display/JULSKKL
Kokoelmat
- Kirjat [4290]